Saaremaa Velotuur 2012

Kõigepealt soovime tänada meie klubi häid toetajad : Nissan, Premium 7, Saksa Automaatika, Isover ja Sparta. Teie andsite meile suurepärase võimaluse osaleda Eesti kõrgeima tasemelisel maantee tuuril !
Võistluste ametlik koduleht : www.saaremaavelotuur.ee
Vahetud uudiseid võistluste kohta loe : www.rattaprofid.ee
16. juuni.-TULEMUSED

Velotuuri viimaselt etapilt tõi Ivo meile kolmanda koha. Sõit algas küllaltki aktiivselt ja üritamisi oli palju, kuid sobiv äraminek tekkis umbes tunni möödudes, kui said eest ära neli kõva sõidumeest, kes keegi velotuuri arvestuses liidrile ohtu ei kujutanud. Nendeks meesteks olid Timmo Jeret, Caspar Austa, Peeter Tarvis ja meie Ivo Suur.

Kõik mehed olid ühtmoodi motiveeritud ja leiti kiirelt üksmeel ning hakati vahet peagrupiga hoogsalt suurendama. Hetkeks oli vahe peagrupiga peaaegu neli minutit ning siis hakkas peagrupil hirm ning asuti jooksikuid ühiselt püüdma. Jooksikud jäid siiski ette ja jagasid omavahel neli esimest kohta etapil, kus Ivo oli sunnitud Timmole ja Casparile alla vanduma.

Velotuuri kokkuvõttes oli Nissan ProShop Team kõrgel viiendal kohal ning meeste kohad järgmised:

7. Markku Ainsalu
17. Ivo Suur
26. Priit Prous
28. Viljar Kannimäe (laenatud mees Haanja Rattaklubist)
42. Tauri Selder
65. Jarmo Nikolai
77. Oliver Öpik

Joonas Maanurm oli sunnitud meie sõbralikust seltskonnast enne viimast etappi lahkuma.

15. juuni.-TULEMUSED

Velotuuri kõige pikem ja olulisem etapp. Kokku 162 kilomeetrit, mis sisaldab 4,5 km väinatammi ja 7,4 kilomeetrist kruusalõiku Viidumäel.

Ilus ilm ja kerge tuul muutsin väinatammi seekord suhteliselt kergeks ettevõtmiseks. Tammil ja sellel järgneval lühikesel tuulise lõigul jäi maha vaid ca 10 meheline seltskond, kus ka üks kahest naisest sees. Peale seda oli veel natuke paugutamist ja kiire hooga sõitu, kuniks formuleerus nelja meheline jooksukute punt, kus meie omadest figureeris Priit Prous. Nimetatud seltskond oli eest ära kuni kruusalõigu lõpuni ja alates sealt muutus sõit eriti põnevaks.

Kruusalõik hakkas pihta, siis kui sõidetud oli 106 kilomeetrit. Esimeseks jooksuvahetajaks osutus kahjuks Nissan ProShop Teami sõitja Joonas Maanurm. Kuid õnneks või kahjuks ei jäänud ta ainsaks, kellel jooksu oli vaja vahetada. Kokku tuli jooksuvahetus läbi viia umbes 15-l ratturil ja mõnel lausa mitu korda ja liidergi (Mart Ojavee) suutis mõlemad kummid katki sõita. Meiegi meestest pidi veel liidrite kõrvalt poksi keerama Oliver Öpik.

Hoolimata sellest, et kaks meie meest oli kõrgest mängust välja jäänud, tundus seis peale kruusalõiku meile vägagi soodne. Oli tekkinud kaks suuremat gruppi ja lisaks veel tagaajajate pundid kus sees Joonas ja Oliver. Aga alustades eestpoolt, siis viis meie meest oli esimeses pundis, keda ajas taga liidri grupp, milles veeres kaasa ka Jarmo.

Seis tundus küll päris soodne aga kahjuks oli liidritel ehk kahel CFC võistkonnal (tuuril nimetavad nad ennast MIX teamideks) piisavalt palju võimu, et need kaks suuremat punti kokku viia ja endale liidrisärk säilitada.

Aga meie õnneks sai esimesest pundist siiski minema nelik, kus sees Ivo Suur, kes kokkuvõttes neljanda koha sai ja lõpuks pääses särk ikkagi ka poodiumile. Lõpuks seetõttu, et juba meeskonnasõidu esialgsed tulemused näitasid meile poodiumikohta, mis siiski mingitel kummalistel põhjustel ümber mängiti ja meid viiendaks lükati. Nimelt on Saaremaa Velotuuril poodiumile kutsutud neli esimest.

Võistkondlikult oleme endiselt neljandal kohal ja Ainsalu langes pikima etapiga kuuendalt kohalt seitsmendale.

14, juuni.-TULEMUSED

Tänane päev läks paremini, kogu etapi vältel polnud ühtegi kukkumist. Küll aga vahetasime Tauril ja Jarmol kummipurunemise tõttu jooksu, kõik õnnestus kiiresti korda ajada ja mehed olid peagi pundis tagasi.

Peale esimest kolmandikku tekkis tõsine äraminek, kus 22 mehe hulgas ka Ivo ja Markku. Kuna niivõrd suures pundis üksmeelt ei saavutatud, siis jagati seltskond pooleks ja meie meestest jäi ette Markku. Nagu Ivo ise ütles, siis magas õige hetke maha kuna ei tahtnud ka Markku ettejäämist ohtu seada.

Esimene seltskond läks üksmeelselt Raplani välja peale mida hakati Rapla auringil võitjaid selgitama. Kokkuvõttes Markku 12-s ja kõik teised mehed lõpetasid peagrupis.

Ainsalu tõusis kokkuvõttes kõrgele kuuendale kohale, omades sama aega, kui eilne võitja Alo Jakin.

Laupäevane päev saab olema mitmeski mõttes määrav kuna ees ootamas tuuline väinatamm sõidu esimeses pooles ja legendaarene kruusalõik alates 106-ndast kilomeetrist.

13. juuni.-TULEMUSED

Seekord ei olnud meil üldse õnne. Paar kilomeetrit enne lõppu, ca. 65-70km/h pealt toimus kukkumine. Ivol ei õnnestunud kukkujatest mööduda ja pidi samuti asfaldiga lähemalt tutvust tegema. Oliver sai pidurdada nii, et sõitis lausa esirattal. Jäi küll püsti, kuid koormusele ei pidanud vastu esijooks – õigemini, andsid järgi osad kodarad. Niipalju läks õnneks, et mõlemad said sõidu lõpetada.
Tehnikud olid ratastega ametis kella 2’ni öösel. Homsel, kolmandal etapil on kõik see mees taas joonel 🙂

12. juuni.-TULEMUSED

Sõiduga võib igati rahule jääda. Kripeldama jäi vaid see, et TYSK meid olematu vahega võitis. Algsetes tulemustes olid nad küll meist jupp maad tagapool aga peale mõningat sättimist langesime meie seega viiendaks ja TYSK upitati meie ette neljandale kohale.
Mehed jäid sõiduga rahule ja sõit ise läks samuti ilma tõrgeteta.  Vahetused sujusid ja tempo oli korralik. Keskmiseks kiiruseks sai tugev 49 km/h.

Homsele vastu seega heade tunnetega aga samas pingevabalt. Õhtul sai siis hunnik uusi kumme peale pandud ja homseks ettevalmistused ära tehtud.